• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Aasa Kredit generösa kundvänlighet ?

Börje Andersson

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 Maj 2019
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Är pensionär 75 år gammal. För ett år sedan sökte jag ett lån på 10.000:- Efter ett antal kreditupplysningar avslogs min ansökan av alla utom en Aasa Kredit. Anledning till att jag inte blev godkänd av de andra var förmodligen åldern. Har inga betalningsanmärkningar och har aldrig haft. Hursomhelst så beviljades lånet av Aasa Kredit som 24 månaders kredit med 18 % ränta.
Nu har lånet avbetalats med ca 2/3 och jag har tyvärr tvingats till att hoppa över en amortering. Nu hotar Aasa Kredit med uppsägning och inkassokravsavgifter på 240:-SEK och avser att utfärda ett betalningsföreläggande. Tycker det är fruktansvärt dåligt, en total avsaknad om kundvänlighet och flexibilitet. Det totala beloppet för uppsägning av krediten är en månadsamortering på 600:- + påminnelseavgift 60:- + inkassoavgift 180:-. Således dessa extra avgifter uppgår till ungefärliga räntekostnaden för lånet/månad. Finns det andra som har erfarenhet ifrån Aasa Kredit generösa kundvänlighet ? Hör gärna av Er.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Hej Börje! Kul att du hittade hit.

Det du beskriver är ingenting ovanligt och det är något dessa vidriga bolag sysslar med. Sålänge du nästa månad betalar så att du är i fas så behöver du inte oroa dig för några betalningsförelägganden och dylikt.

Ta hand om dig och ha en fin lördag.
 

Börje Andersson

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
18 Maj 2019
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tack Terry.
Egentligen skulle inte Aasa Kredit ha beviljat krediten heller, om dom hade följt Bankinspektionens regler förmodar jag. Eller hur ? Enligt UC's information så var min skuldnivå alldeles för hög även vid ansökningstillfället och min kreditvärdighet var låg. Aasa Kredit tar ut sina avgifter och på detta sätt "skor" sig på låntagare som har det besvärligt redan med amortering och dess höga räntenivå. Dåligt , dåligt!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Mig beviljade Aasa konstigt nog inte...
Hur ser din skuldnivå ut?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp